HASTA HAKLARI
- a) Hizmetten Genel Olarak Faydalanma,
- b) Bilgilendirme ve Bilgi İsteme,
- c) Sağlık Kuruluşunu ve Personelini Seçme ve Değiştirme,
- d) Mahremiyet,
- e) Rıza,
- f) Güvenli Ortamda Sağlık Hizmeti Alma,
- g) Dini Vecibelerini Yerine Getirebilme,
- h) Saygınlık Görme ve Rahatlık,
- ı) Ziyaretçi ve Refakatçi Bulundurma,
- i) Şikayet ve Dava Hakkı
-
HASTA OLARAK SORUMLULUKLARINIZ
- a) Başvurduğu sağlık kurum ve kuruluşunun kural ve uygulamalarına uygun davranma ve katılımcı bir yaklaşımla teşhis ve tedavi ekibinin bir parçası olduğu bilinciyle hareket etme,
- b) Yakınmalarını, daha önce geçirdiği hastalıkları, gördüğü tedavileri ve tıbbi müdahaleleri, eğer varsa halen kullandığı ilaçları ve sağlığıyla ilgili bilgileri mümkün olduğunca eksiksiz ve doğru olarak verme,
- c) Hekim tarafından belirlenen sürelerde kontrole gelme ve tedavinin gidişatı hakkında geri bildirimlerde bulunma,
- ç) Randevu tarih ve saatine uyma ve değişiklikleri ilgili yere bildirme,
- d) İlgili mevzuata göre öncelik tanınan hastalar ile diğer hastaların ve personelin haklarına saygı gösterme,
- e) Personele sözlü ve fiziki saldırıya yönelik davranışlarda bulunmama,
- f) Haklarının ihlal edildiğini düşündüğünde veya sorun yaşadığında hasta iletişim birimine başvurma.